Ειδήσεις

10 τρόφιμα που ενισχύουν τη γονιμότητα στους άνδρες Άνδρας

Η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στη γονιμότητα για τους άνδρες .

 

Αν εσείς και ο σύντροφός σας σκέφτεστε να ξεκινήσετε την προσπάθεια να φέρετε ένα παιδί στον κόσμο, το να κάνετε μια διατροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά πριν τη σύλληψη, θα πρέπει να είναι η υπ' αριθμόν ένα προτεραιότητα για τρεις έως δώδεκα μήνες πριν.

Παρακάτω, παρατίθενται τα 10 τρόφιμα που προωθούν τη γονιμότητα και τα οποία πρέπει να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας.

1. Τα στρείδια
Τα στρείδια περιέχουν υψηλά επίπεδα ψευδαργύρου, ένα θρεπτικό συστατικό που παίζει καθοριστικό ρόλο τόσο στην ανδρική όσο και στη γυναικεία γονιμότητα. Ο ψευδάργυρος είναι απαραίτητος για την παραγωγή τεστοστερόνης και σπέρματος στους άνδρες. Η σχέση που υπάρχει ανάμεσα στα στρείδια και τη γονιμότητα, ενδέχεται να εξηγεί τη δημοφιλή αντίληψη που έχει το στρείδι ως αφροδισιακό τρόφιμο. Έξι στρείδια παρέχουν περισσότερο από το 200% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας ψευδαργύρου για την υποστήριξη της υγείας του σπέρματος. (Δεν είστε όμως φανατικός του στρειδιού; Το καβούρι, ο αστακός, το μοσχάρι, το αρνί είναι επίσης σπουδαίες πηγές ψευδαργύρου).

2. Καρύδια
Τα καρύδια περιέχουν μια σειρά από θρεπτικά συστατικά που απαιτούνται για την αύξηση γονιμότητας, συμπεριλαμβανομένων των απαραίτητων ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, φυλλικού οξέος, βιταμίνης Β6, και αντιοξειδωτικών ουσιών, όπως το σελήνιο και η βιταμίνη Ε. Μια μελέτη για το ανδρικό αναπαραγωγικό σύστημα που πραγματοποιήθηκε σε υγιείς άνδρες ηλικίας 21-35, που έκαναν μια τυπική δυτική διατροφή, έδειξε τα αποτελέσματα τα οποία προήλθαν από την προσθήκη 75γρ καρυδιών. Κατά τη διάρκεια λοιπόν των 12 εβδομάδων, οι άνδρες που έτρωγαν καρύδια κάθε μέρα, είχε βελτιωθεί η ζωτικότητα, το σχήμα και η κινητικότητα των σπερματοζωαρίων τους. Επίσης στην ομάδα που κατανάλωνε καρύδια, βρέθηκε μια μείωση σε διάφορες ανωμαλίες. Ο συνδυασμός των λιπαρών οξέων, του φυλλικού οξέος και αντιοξειδωτικών, πιστεύεται ότι εξηγεί την αποτελεσματικότητα των καρυδιών ως προς την βελτίωση της ανδρικής γονιμότητας.

3. Παπάγια
Η παπάγια είναι μια ιδιαίτερα πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών βιταμίνης C. Τα αντιοξειδωτικά είναι ένα σημαντικό μέρος μιας δίαιτας που αυξάνει τη γονιμότητα λόγω του ότι το σπέρμα είναι ευαίσθητο στο οξειδωτικό στρες και τις ελεύθερες ρίζες. Η οξειδωτική βλάβη ενδέχεται να έχει επιπτώσεις στην κινητικότητα, τον αριθμό του σπέρματος, και να οδηγήσει σε βλάβη του DNA. Η βιταμίνη C είναι ένα αντιοξειδωτικό θρεπτικό συστατικό που έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει σημαντικά τον αριθμό, την κινητικότητα, και το σχήμα των σπερματοζωαρίων τους. (Δεν μπορείτε να βρείτε εύκολα την παπάγια; Άλλες τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτική βιταμίνη C είναι οι πιπεριές, το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών, και οι φράουλες).

4. Πλιγούρι
Το πλιγούρι περιέχει αργινίνη, ένα αμινοξύ που μπορεί να αυξήσει τη ροή του αίματος για τη βελτίωση της σεξουαλικής απόδοσης και του αριθμού των σπερματοζωαρίων. Το πλιγούρι επίσης ΄μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της χοληστερόλης. Σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism» διαπιστώθηκε ότι τα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης σε ζευγάρια, συνδέονται με τη μείωση της γονιμότητας και με μεγαλύτερη δυσκολία να μείνουν έγκυες οι γυναίκες.

5. Σολομός
Ο σολομός καθώς και άλλα λιπαρά ψάρια, όπως η ρέγκα, το σκουμπρί και οι σαρδέλες, είναι φυσικές πηγές των ωμέγα-3 απαραίτητων λιπαρών οξέων. Στους γόνιμους άνδρες έχουν βρεθεί υψηλότερα επίπεδα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων στο αίμα και στα σπερματοζωάρια σε σύγκριση με τους υπογόνιμους άνδρες. Επιπλέον, οι υπογόνιμοι άνδρες έχουν υψηλότερη αναλογία των ωμέγα-6 και ωμέγα-3 λιπαρών οξέων. Μια ανισορροπία λοιπόν μεταξύ ωμέγα-6 και ωμέγα-3, μπορεί να προέλθει από μια δίαιτα πλούσια σε φυτικά έλαια, επομένως, μείνετε μακριά από την τηγανητά τρόφιμα και αντ 'αυτού, προτιμήστε τον ψητό σολομό.

6. Μπριζόλα
Και όμως είναι σωστό μια διατροφή που ενισχύει τη γονιμότητά σας να περιλαμβάνει μπριζόλα! Το κόκκινο κρέας είναι η καλύτερη πηγή της καρνιτίνης -ενός αμινοξέος που χρησιμοποιείται για τη θεραπεία της ανδρικής στειρότητας. Η ποσότητα καρνιτίνης που περιέχεται στο σπερματικό υγρό, είναι άμεσα συνδεδεμένη με τον αριθμό των σπερματοζωαρίων και την κινητικότητά τους. Ενώ εξίσου μικρές ποσότητες καρνιτίνης βρίσκονται στο πλήρες γάλα, στον μπακαλιάρο, στο στήθος κοτόπουλου, και το τυρί, το κόκκινο κρέας προσφέρει τις υψηλότερες ποσότητες αυτού του αμινοξέος το οποίο ενισχύει τη γονιμότητα.

7. Σπανάκι
Το σπανάκι περιέχει τόσο ψευδάργυρο όσο και φυλλικό οξύ (βιταμίνη Β9). Σε μία μελέτη, ο συνδυασμός του φυλλικού οξέος και ψευδαργύρου βελτίωσε τον αριθμό των σπερματοζωαρίων κατά 74% και οδήγησε σε αύξηση του αριθμού τους τόσο σε γόνιμους όσο και σε υπογόνιμους άνδρες. Επαρκή επίπεδα φυλλικού οξέος (γνωστό και ως φολικό οξύ στη μορφή συμπληρώματος) έχουν επίσης συνδεθεί με μειωμένη ανωμαλία στο σπέρμα σε υγιείς άνδρες. Προσθέτοντας σπανάκι, μπορεί να βελτιώσετε όχι μόνο τον αριθμό των σπερματοζωαρίων, αλλά και την υγεία του σπέρματος γενικότερα.

8. Ηλιόσποροι
Πάρτε σνακ με ηλιόσπορους (ή προσθέστε τα σε μια σαλάτα με σπανάκι η οποία όπως προαναφέρθηκε ενισχύει τη γονιμότητα) για να πάρετε περισσότερη βιταμίνη Β6 στη διατροφή σας. Η βιταμίνη Β6 και ο ψευδάργυρος, βοηθούν την παραγωγή ανδρικών σεξουαλικών ορμονών, επομένως, μια ανεπάρκεια σε Β6 έχει συνδεθεί με προβλήματα γονιμότητας. Οι άνθρωποι που βρίσκονται σε δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες, χρειάζονται περισσότερη Β6 για να αποφευχθούν οι ανεπάρκειές της. Οι ηλιόσποροι είναι ένας νόστιμος τρόπος για να πάρετε περισσότερη από αυτήν την απαραίτητη, υδατοδιαλυτή βιταμίνη Β.

9. Καβούρι
Η βιταμίνη Β12 είναι ένα σημαντικό θρεπτικό συστατικό που συναντάται κυρίως σε ζωικές τροφές, ιδίως θαλασσινά και οστρακοειδή, τα οποία συμπεριλαμβάνουν τα καβούρια, τις γαρίδες, τους αστακούς, τα στρείδια, τα μύδια, το σολομό, τη ρέγκα και τον τόνο. Όπως έχει δειχθεί σε μελέτες, η βιταμίνη Β12 βελτιώνει το σπέρμα. Οι ελλείψεις σε Β12 έχουν συνδεθεί όχι μόνο με τη στειρότητα, αλλά και για τη στυτική δυσλειτουργία.

10. Γιαούρτι
Το γιαούρτι και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι εμπλουτισμένα με βιταμίνη D. Η βιταμίνη D δεν βρίσκεται σε πολλές τροφές, αλλά το σώμα σας τη συνθέτει από την έκθεση στο ηλιακό φως. Οι ελλείψεις της βιταμίνης D λοιπόν είναι πολύ κοινές, επηρεάζοντας το ¾ των ενηλίκων στις ΗΠΑ. Η βιταμίνη D χρησιμοποιείται σε θεραπείες γονιμότητας τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες, και μάλιστα τα προκαταρκτικά στοιχεία συνδέουν τις ελλείψεις στην «βιταμίνη του ήλιου» στους άνδρες, με αυξημένο κίνδυνο αυτισμού στα παιδιά τους. Άλλες πηγές βιταμίνης D βρίσκονται στα εξής τρόφιμα: στο σολομό, στον τόνο, και στους κρόκους αυγών.

Η βέλτιστη διατροφή που βελτιώνει την ανδρική γονιμότητα περιλαμβάνει θαλασσινά, μοσχάρι, κοτόπουλο, αυγά, δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, σπόρους, και υγιεινά λίπη. Σας θυμίζει κάτι; Μια χαμηλή σε υδατάνθρακες, μεσογειακή, ή ακόμα και μια παλαιολιθική διατροφή, θα μπορούσαν να «χωρέσουν» στην παραπάνω περιγραφή. Αυτές οι δίαιτες έχουν συνδεθεί με την απώλεια λίπους, τη βελτίωση της υγείας της καρδιάς, και με μειωμένο κίνδυνο νόσου. Κάνοντας μια δίαιτα στην οποία πρωταρχικό ρόλο έχουν τα τρόφιμα που ενισχύουν τη γονιμότητα, οι μελλοντικοί μπαμπάδες εξασφαλίζουν ότι θα είναι πρόθυμοι να απολαύσουν μια υγιεινή (αν και χωρίς πολύ ύπνο!) ζωή, όταν έρθει το μωρό στον κόσμο.

Μετάφραση Κειμένου

elena-fafouti-diaitologosΈλενα Φαφούτη
Φοιτ. Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Απόφοιτος Φιλοσοφικής Σχολής
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

elena.fafouti@gmail.com

 

 

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία