Ειδήσεις

10 παγίδες του καλοκαιριού που μας παχαίνουν Εποχιακά Θέματα

Το καλοκαίρι εξαιτίας των διακοπών συχνά βλέπουμε τα κιλά μας να αυξάνονται

Αυτό συμβαίνει γατί το καλοκαίρι υιοθετούμε άλλους ρυθμούς που επηρεάζουν τη διατροφή μας.  Γενικότερα  στις διακοπές χαλαρώνουμε, πίνουμε περισσότερο και τρώμε πιο αργά το βράδυ. Επομένως  εάν δεν θέλετε να δείτε τον δείκτη της ζυγαριάς να ανεβαίνει προσέξτε τις παγίδες του καλοκαιριού.

  1. Ροφήματα: Δεν είναι λίγοι αυτοί που το καλοκαίρι προκειμένου να ξεδιψάσουν καταφεύγουν σε κρύα ροφήματα τύπου μιλκ σεικ ή κρύους καφέδες με σαντιγύ, σιρόπι ή ακόμη και με προσθήκη παγωτού. Ωστόσο αυτές οι επιλογές αποτελούν βόμβα θερμίδων καθώς μπορεί να μας φορτώσουν με 500-600 θερμίδες. Για να ξεδιψάσετε προτιμήστε νερό ή 100% φυσικούς χυμούς φρούτων ή καφέ χωρίς ζάχαρη (π.χ. ελληνικό ή στιγμιαίο).
  2. Κοκτέιλ:  Τα περισσότερα κοκτέιλ αποδίδουν  πολλές θερμίδες  που μπορεί να επιβαρύνουν τη σιλουέτα σας, λόγω αυξημένης περιεκτικότητας σε αλκοόλ και ζάχαρη. Οι καλύτερες επιλογές αποτελούν το κρασί το οποίο αποδίδει περίπου 80-100 θερμίδες το ποτήρι.  Να θυμάσαι με κάθε ποτήρι αλκοόλ που καταναλώνεις να πίνεις και 1-2 ποτήρια νερό. Και φυσικά απέφυγε τα τσιπς και τους αλατισμένους ξηρούς καρπούς που προσφέρουν συνήθως με το αλκοόλ και προτίμησε στικς αγγουριού –καρότου.
  3. Καλοκαίρι χωρίς ταβερνάκι δεν νοείται: Ωστόσο, το καλοκαίρι έχουμε ποικιλία μεζέδων όπως κεφτεδάκια, πατάτες ,ψάρια, κολοκυθάκια, πιπεριές κ.α. τα οποία τις περισσότερες φορές σερβίρονται τηγανητά, γεγονός που τα "φορτώνει" με πολλές θερμίδες, ενώ συνοδεύονται από αλοιφές τυπου μελιτζανοσαλάτα, τυροκαυτερή, ρώσικη κτλ. που έχουν ακόμα περισσότερο λίπος. Προσοχή, πρέπει να δοθεί και στο αγαπημένο ελληνικό μας τζατζίκι το οποίο όμως παρασκευάζεται με πολύ λάδι και φτιάχνεται από στραγγιστό γιαούρτι, που έχει 10% λιπαρά. Αποφύγετε τις τηγανητές πατάτες και προτιμήστε σαλάτες ωμών ή βραστών λαχανικών.
  4. Χωριάτικη σαλάτα: Πας στο ταβερνάκι και αποφασίζεις να φας κάτι ελαφρύ... Έτσι λοιπόν παραγγέλνεις μια χωριάτικη σαλάτα χωρίς όμως να υπολογίσεις σωστά τις θερμίδες της. Η χωριάτικη σαλάτα είναι μεν πολύ υγιεινή αλλά δεν παύει να έχει και πολλές θερμίδες. Και αυτό γιατί περιέχει πολύ ελαιόλαδο και τις περισσότερες φορές συνοδεύεται από ένα μεγάλο κομμάτι φέτα. Το αποτέλεσμα; Η «αθώα» κατά τα άλλα σαλατούλα μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 800 θερμίδες.
  5. Παγωτά: Φυσικά και δεν απαγορεύεται αλλά θέλει προσοχή στην κατανάλωση του. Όταν τρώτε συνετά ένα παγωτό, δεν κινδυνεύετε. Όταν γεμίζετε όμως ένα μπολ με τρεις μπάλες παγωτό, τότε σίγουρα οι θερμίδες που παίρνετε είναι πολλές. Προτιμήστε τα παγωτά χωρίς προσθήκη ζάχαρης, αλλά που περιέχουν γλυκαντικά από το φυτό στέβια ή τις γρανίτες ή το παγωμένο γιαούρτι χωρίς να το εμπλουτίσετε με σοκολάτα, ξηρούς καρπούς και σιρόπι.
  6. Αναψυκτικά: Το καλοκαίρι προσλαμβάνουμε πολλές “υγρές” θερμίδες που παχαίνουν, χωρίς παράλληλα να μας χορταίνουν. Αυτό συμβαίνει γιατί νιώθουμε πολύ έντονα το αίσθημα της δίψας με αποτέλεσμα να αυξάνεται η κατανάλωση αναψυκτικών και κρύων τσαγιών. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι ένα κουτάκι αναψυκτικού περιέχει 6-7 κουταλάκια ζάχαρη με αποτέλεσμα όχι μόνο δεν είναι ικανό να σας ξεδιψάσει αλλά αντίθετα εντείνει την αφυδάτωση.  Για να ξεδιψάσετε προτιμήστε νερό, ή 100% φυσικούς χυμούς φρούτων ή ακόμη και αναψυκτικά light.
  7. Καλοκαιρινά φρούτα: Σίγουρα τα φρούτα είναι μία πηγή βιταμινών και πολύτιμων συστατικών. Ωστόσο περιέχουν και αυτά σάκχαρα. Τα 100 γραμμ. καρπούζι αποδίδουν μόλις 20 θερμίδες αλλά και με 5,3 γραμμ. υδατάνθρακες. Δηλαδή η συγκεκριμένη ποσότητα καρπουζιού αντιστοιχεί σε ένα κουταλάκι του γλυκού ζάχαρη. Ομοίως και το πεπόνι, με τη διαφορά όμως πως το πεπόνι είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες με αποτέλεσμα να επιβραδύνεται η απορρόφηση της γλυκόζης από τον οργανισμό. Θα πρέπει να τα καταναλώνετε σε συγκεκριμένη ποσότητα και σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας. Έτσι, καλό είναι καθημερινά να μην τρώμε παραπάνω από 2-3 φρούτα.
  8. Άστατα γεύματα: Mε τα σταθερά γεύματα περίπου κάθε τρεις με τέσσερις ώρες ελέγχετε καλύτερα την ποσότητα και την ποιότητα του φαγητού, δεν πεινάτε και μπορείτε να υπολογίζετε τις θερμίδες που παίρνετε. Παραλείποντας γεύματα, πέφτετε στην παγίδα να τρώτε περισσότερο!
  9. Παραλία δεν σημαίνει μόνο ηλιοθεραπεία: Σηκωθείτε από την ξαπλώστρα, κολυμπήστε, παίξτε στην παραλία, περπατήστε, κάντε ποδήλατο, χορέψτε. Όλες αυτές είναι δραστηριότητες που θα σας διασκεδάσουν, θα σας γυμνάσουν και θα κάνουν το μεταβολισμό σας να δουλέψει γρηγορότερα.
  10. Δεν κοιμάσαι όσο χρειάζεται ο οργανισμός σου! Το καλοκαίρι το έχουμε συνδυάσει με ξεγνοισιά, ανέμελες βόλτες και ξενύχτι . Ωστόσο η αλήθεια είναι πως όταν ο οργανισμός δεν ξεκουράζεται λόγω έλλειψης ύπνου μειώνεται ο μεταβολικός ρυθμός. Επιπλέον η έλλειψη ύπνου αυξάνει την έκκριση κορτιζόλης με αποτέλεσμα να αυξηθεί η αποθήκευση λίπους στην περιοχή της κοιλιάς.

Βαλασία Τοκμακίδου
Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, BSc
Συνεργάτης της Ομάδας Logodiatrofis.gr
tokmakidou @ logodiatrofis.gr & valsdiet @ gmail.com

 

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία